СТОЛИЦЯ

З’являться проїзні на півроку

Антон КОСТЮЧЕНКО
для «Урядового кур’єра»

У столиці ходять чутки про подорожчання проїзду в міському громадському транспорті. Йдеться про те, що останній працює збитково, а собівартість проїзду насправді більша, ніж вартість квитків. Та й голова КМДА Олександр Попов зазначає: «Ми щороку виділяємо «Київпастрансу» понад 300 мільйонів гривень дотацій, щоб забезпечити виплату зарплати. Цьогоріч і збитки метрополітену будуть приблизно на таку ж суму — 300 мільйонів». Голова столичної держадміністрації припустив імовірність підняття цін за проїзд на громадському транспорті, але зазначив: потрібно, як мінімум, півтора місяця для того, щоб вирішити це питання. Очевидно, підніметься ціна на проїзд чи ні, можна буде побачити ближче до вересня.

Хоч, за словами заступника голови КМДА Михайла Костюка, чутки про збільшення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті майже до 4 гривень є перебільшенням. «Ми працюємо над тим, щоб громада знала, яка сьогодні вартість проїзду в комунальному транспорті. Так, при вартості проїзду 2 гривні у метро реальна собівартість проїзду становить 3,5 гривні. Ми можемо терпіти таку рентабельність для окремого оператора на транспортному ринку, але це не дає можливості йому розвиватись», — заявив він.

Михайло Костюк також повідомив, що у метро, скоріш за все, введуть електронні квитки. Городянам, які постійно користуються цим видом транспорту, це буде вигідніше, оскільки вартість довгострокової картки буде нижчою, ніж зараз. Йдеться також про можливе запровадження довготривалих проїзних — навіть на півроку чи рік. Крім того, заступник голови КМДА заперечив перехід маршруток на такий вид оплати.

Міська електричка нині курсує раз на годину. Цю ситуацію Михайло Костюк назвав парадоксальною. І заявив, що потяги почнуть ходити за графіком уже з наступного тижня — з інтервалом у 15 хвилин.

А от будівництво двох нових станцій міської електрички відкладається на невизначений термін. Інвестиційний конкурс мають провести ближче до жовтня. Якщо ж бажаючих вкласти кошти не знайдеться, тоді гроші у бюджет закладуть у 2014-му. Окрім цього, у КМДА шукають партнерів для спільного виробництва нових вагонів електрички, адже ті, що курсують сьогодні, не відповідають міським умовам.

«Ми провели переговори з поляками. Бачимо, що успішним у такому виді транспорту є польський виробник, непогано позиціонуються виробники із Чехії. Тому сьогодні в Україні є всі умови розпочати спільне виробництво таких потягів. Нині ж, враховуючи старенький рухомий склад і необхідність оплати за залізничну інфраструктуру, собівартість квитка сягає 7 гривень, а оплата становить 1,7 грн. Потрібно оновити рухомий склад, тоді видатки на його обслуговування будуть меншими», — наголосив Михайло Костюк.