Влаштуватися на новому місці завжди непросто, а надто якщо домівку довелося залишити не за власним бажанням. І добре, коли є куди звернутися за порадою та по допомогу. У першу чергу люди завжди розраховують на органи влади. Саме тому фахівці Урядового контактного центру вже надали 7225 консультацій жителям Криму. Це, зокрема, контактні телефони координаційних штабів з питань розміщення громадян України, які переселяються, та «гарячих ліній» центральних і місцевих органів виконавчої влади, де їм можуть посприяти в отриманні необхідної допомоги.

Усього з березня 2014 року з проханням зарадити з житлом на урядову «гарячу лінію» звернулося 697 громадян з АР Крим, із них 104 — кримські татари: 363 заявникам (у тому числі 56 представникам кримськотатарського народу) запропонували тимчасове житло у Києві, Дніпропетровську, Львові, Волинській, Івано-Франківській, Київській, Львівській та Полтавській областях.

Так, до санаторію «Перемога» у селищі Ворзель на Київщині поселили жінку з двома неповнолітніми дітьми і старенькою матір’ю, які приїхали з Євпаторії, а в санаторій «Україна» у тій же місцевості — багатодітну родину з Феодосії. Надали житло й у Криворізькому територіальному центрі соціального обслуговування кримчанину з села Кольчугине Сімферопольського району, якого через відмову прийняти російське громадянство примусово депортували з Кримського півострова.

А 510 небайдужих громадян пропонували свої помешкання та будинки для тимчасового проживання кримчан, зокрема у Вінницькій, Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській, Полтавській, Харківській, Хмельницькій та Черкаській областях. Приміром, житель села Бистриця Івано-Франківської області запропонував кримчанам поселитися в санаторії з можливістю працевлаштуватися, інший небайдужий українець — свій приватний будинок у селі Красноіванівка П’ятихатського району Дніпропетровської області.

Небайдужі громадяни з усієї України пропонують свої домівки та помешкання  для тимчасового переселення кримчан. Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Зверталися громадяни й щодо отримання атестатів про освіту і дипломів українського зразка та переведення студентів з вишів Криму до ВНЗ у інших регіонах. Зокрема, студентка Кримського юридичного інституту ім. Я. Мудрого просила сприяння у переведенні її до Львівського національного університету ім. І. Франка. Вона розповіла, що керівництво ВНЗ, де вона навчається, відмовилося підписати документи про переведення. А житель Севастополя потребував допомоги у видачі його сину, випускнику севастопольської школи № 39, документа про середню освіту українського зразка. Згодом він повідомив, що хлопцеві їх видали два — російського та українського зразка.

Допомагають і в працевлаштуванні. Так, знайшли роботу для колишньої жительки Сімферополя, яка після загострення ситуації на півострові звільнилася з ПАТ «Чорноморнафтогаз» та переїхала до Борислава Львівської області. Після звернення на урядову «гарячу лінію» жінку прийняли на посаду геолога до ПАТ «Укргазвидобування» в Полтаві, де її забезпечили житлом.

Розв’язують і багато інших проблем: щодо переведення пенсійних справ та соціальних виплат на материк за новим місцем проживання, влаштування дошкільнят у дитсадки, учнів та студентів до навчальних закладів у інших регіонах України, поновлення документів, отримання грошей на картки тощо.

Загалом за період з 16 червня по 22 червня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 21 992 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 317 звернень. 

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. +380-044-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua