За роки незалежності України система освіти змінювалася. Та хоч реформування відбувалося за європейськими моделями, проблеми галузі залишилися вітчизняними.

За інформацією управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку року на урядову телефонну «гарячу лінію» з питань освіти надійшло понад 8500 звернень. Найбільше «шкільних» проблем. Скільки говорять про підвезення до шкіл сільських дітей! Додзвонювачі нарікають на неефективність самої програми «Шкільний автобус». Однак нерідко причина складнощів — нестача своєчасного контролю стану підвезення учнів до освітніх закладів.

Так, заявник зі Скадовського району Херсонщини звернувся з проханням відновити регулярне безоплатне перевезення школярів до Птахівської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів. Він повідомив, що батьки за власні кошти оплачують проїзд дітей: свого транспорту школа не має, а перевозить учнів приватний підприємець. Департамент освіти і науки, молоді та спорту Херсонської облдержадміністрації розглянув звернення і повідомив, що перед цим перевізником виник борг. Зворотним зв’язком встановлено, що нині заборгованість погашено і безоплатне перевезення учнів згідно з графіком налагоджено.

А жителька Любашівського району Одещини просила посприяти із проведенням ремонту в навчально-виховному комплексі «ЗОШ I—III ступенів — ліцей». Зокрема її турбувало, що роздягальня спортзалу належно не облаштована, немає навіть лавок для сидіння, стадіон не обгороджено тощо. Звернення розглянула Любашівська райдержадміністрація. Об’єкти відремонтовано.

Батьків та родичів багатьох дошкільнят турбує дефіцит місць у дитсадках, непрозора, на їхню думку, електронна черга, незаконні «добровільні» внески тощо. А ще те, що занедбані роками передані в оренду комерційним структурам комунальні дитсадочки відроджуються дуже повільно. За статистикою, потрібно понад 15 мільйонів гривень на відновлення одного садочка. А доступної альтернативи немає.

Жительку Харкова, яка збиралася записати свою шосту дитину в електронну чергу до дитсадка, обурило, що на спеціальному сайті загальноміського електронного реєстру немає пільгової категорії «багатодітні». Клопотанням опікувався департамент освіти Харківської міськради. Дитину зареєстровано в електронній черзі з наступним зарахуванням до дитсадка.

Понад 800 звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» стосуються системи вищої освіти. Перші кроки нової влади у реформуванні галузі суспільство підтримує. Небайдужі додзвонювачі, серед яких і люди, які навчалися за кордоном, радять, як найефективніше інтегруватися у європейську освітню систему. Громадськість непокоїть корупція, яка досі існує у вишах, якість і вартість навчання, правомірність відмови вишів у наданні направлень для проходження практики, порядок переведення до інших ВНЗ тощо.

Заявниця з АР Крим звернулася від імені сина-першокурсника Кримського республіканського інтернату-ліцею з підвищеною військово-фізичною підготовкою (м. Алушта). Жінка зауважила, що ні вона, ні син не бажають приймати російське громадянство, і просила допомогти у переведенні сина до Київського військового ліцею ім. Івана Богуна. Звернення розглянув департамент військової освіти та науки Міноборони. Нині юнак навчається в обраному військовому навчальному закладі.

Загалом за період з 25 по 31 серпня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 21967 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 282 звернення.

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua