Місяць тому Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк доручив знизити вартість акцизних марок. Але чиновники виконувати це доручення поки що не поспішають. Тим часом мільйони гривень українців через завищену ціну акцизних марок продовжують надходити в кишеню приватних компаній. 

Доручення Прем’єра Міністерству фінансів, Міністерству доходів і зборів та Національному банку України опрацювати питання щодо зниження вартості марки акцизного податку та подати в Кабінет Міністрів проект відповідного акта  прозвучало на засіданні Урядового комітету соціально-економічного розвитку та з питань міжнародного співробітництва 13 червня.

Утім, місяць минув — проекту як не було, так і немає, а покупці підакцизної продукції продовжують переплачувати приватним фірмам, залученим до виготовлення акцизних марок, шалені кошти. За підрахунками Мінфіну, які містяться в офіційному листі міністра фінансів Олександра Шлапака на ім’я голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса, через завищені ціни на акцизні марки «виробники і споживачі акцизної продукції змушені додатково переплачувати 515 мільйонів гривень на рік» (в середньому 43 мільйони гривень у місяць).

Причому, за інформацією Мінфіну, ці кошти йдуть не до державного бюджету, а в кишені приватних компаній-постачальників так званих захисних елементів акцизних марок. Адже понад половину вартості марки на алкоголь та понад 70% вартості марки на сигарети становлять витрати на фольгу для голограм і QR-коди, які наносять на марки з вересня минулого року.

Але міністр фінансів упевнений: ці елементи «не забезпечили головної мети — зменшення нелегального обігу алкогольних та тютюнових виробів і збільшення відповідних бюджетних надходжень. Зокрема, в 2013 році обсяг нелегальної алкогольної продукції зріс і становить близько 40%, у зв’язку з чим держбюджет недоотримав понад 2,3 мільярда гривень», — йдеться у листі Мінфіну. За результатами наради у Міністерстві фінансів, яка відбулася 12 травня ц.р., було виявлено, що нині є всі підстави для зменшення вартості марки акцизного податку в річному вимірі на 496,8 мільйона гривень. До речі, на даний момент вартість акцизних марок залишається найвищою серед країн СНД. Для прикладу, в Україні паперові акцизні марки коштують у 3,5 раза вище, ніж у Російській Федерації.

Нагадаємо, ще навесні цього року Арсеній Яценюк жорстко розкритикував низьку ефективність паперових акцизних марок, зростання підпільного виробництва та контрабанди в Україну підакцизної продукції упродовж останніх років.