Слід підготувати кваліфіковані кадри в усіх галузях, які впливають на розвиток національної економіки. На цьому наголосив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман у ході конференції «Професійна освіта та підготовка робітничих кадрів: сприяння соціально-економічному та регіональному розвитку України». Цей захід відбувався за участі міністра освіти і науки Лілії Гриневич у межах проекту Європейського фонду освіти «Децентралізація професійно-технічної освіти в Україні — поштовх до дій». Дискусія щодо розвитку професійної освіти в Україні в контексті децентралізації, щодо шляхів побудови ефективної системи та оптимізації мереж ПТО, а також навколо засад державно-приватного партнерства розгорнулася в столиці у готелі Hilton.

Прем’єр-міністр тримав слово одним із перших. Його цитує УНІАН: «Нам потрібно вдосконалювати освітню систему, тому що нині економіка країни потребує висококваліфікованих кадрів».

Навіть у стінах цього готелю лунали слова-нагадування про регулярні зустрічі Прем’єра із представниками бізнесу. Саме їм він мусить постійно відповідати на, здавалося б, прості запитання: «Чому країні не вистачає кваліфікованих кадрів майже в усіх галузях?», «У чому коріниться ця проблема?» На останнє запитання Володимир Гройсман спробував відповісти під час конференції: «У тому, що професійно-технічна освіта і реальний сектор нині дуже рідко перетинаються. Наше завдання полягає в тому, щоб професійно-технічна освіта і реальний сектор економіки зустрілися. Щоб ми готували ті кадри, які потрібні. Так зможемо розвивати національну економіку». А ось хто буде організатором такої делікатної та, можливо, доленосної зустрічі, присутні поки що не з’ясували.

Так само ще слід з’ясувати, як визначатимуть больові точки і недосконалості в чинному законодавстві, яке б мало створити «економічні стимули кооперації між реальним сектором економіки і професійно-технічною освітою». Єдине, що Прем’єр чітко означив, то це вимоги уряду до самої професійно-технічної освіти. Одна з них вимальовувалася так: «Створити умови, за яких людина, яка закінчує цей заклад, отримує необхідні знання, навички і може одразу прийти працювати в реальний сектор».

На зміну філософським відступам глави уряду прийшли конкретніші анонси нововведень. Одне з них стосувалося наміру уряду і надалі підвищувати заробітні плати вчителям.

А представникам ЗМІ Володимир Гройсман говорив про необхідність перевести Уляну Супрун зі статусу виконуючого обов’язки в повноцінні міністри охорони здоров’я. Він цю кандидатуру підтримує обома руками. «Я б дуже хотів, щоб ми завершили консультації, і я мав підтримку українського парламенту щодо призначення виконуючого обов’язки міністра охорони здоров’я міністром. Але консультації ще тривають», — спробував розставити крапки над «і» Прем’єр.

Того самого дня на урядовому порталі департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ поінформував про політику Європейського фонду освіти. Ця агенція сприяє розвитку систем професійної підготовки і навчання в країнах-партнерах ЄС.

Систему профтехосвіти аналізують за критеріями зовнішньої ефективності (демографія, економіка, ринок праці, задоволення соціальних потреб) і внутрішньої ефективності (якість професійної освіти в аспектах професійних та освітніх стандартів, матеріально-технічної бази, кадрового потенціалу, управління і фінансування).

Лора ВОВК
для «Урядового кур’єра»