Щоранку першокласники в нових костюмах, з яскравими ранцями бадьоро крокують на навчання. Все для них уперше — і клас, і дорога до школи. Майже всіх першачків супроводжують батьки. Кажуть, самих відпускати небезпечно — на дорогах інтенсивний рух. Та й статистика засвідчує значне зростання в області дитячого дорожньо-транспортного травматизму. Старші ж учні дістаються до школи самі, при цьому нерідко порушуючи правила: перебігають вулиці, де заманеться, часом проявляють неуважність та необережність.

Як розповіла старший інспектор із профілактичної роботи управління ДАІ Черкаської області Олена Плаксій, з початку року на дорогах області за участю неповнолітніх сталися 72 дорожньо-транспортні пригоди, в яких загинуло 10, а травмовано 80 дітей. З вини юних учасників руху сталися 22 аварії, в яких двоє дітей загинуло і 20 дістали тілесні ушкодження. Статистика вкрай сумна.

Флешмоб «Дітям — безпечний дорожній рух» пройшов весело і з користю. Фото надане Черкаським управлінням ДАІ

Автоінспектори, зрозуміло, намагаються всіляко убезпечити юних пішоходів. Цього року, приміром, організували цілий комплекс профілактичних заходів. Під час місячника «Увага! Діти на дорозі!» в обласному центрі співробітники ДАІ разом із юними інспекторами дорожнього руху Черкаської загальноосвітньої школи № 25 провели флешмоб «Дітям — безпечний дорожній рух».

Також даівці провели уроки з правил безпечної поведінки на дорозі, чергують біля шкіл для безпечного руху дітей до місць навчання, відвідують педради та батьківські збори. В області встановлено білборди із соціальною рекламою. А дітям роздають пам’ятки з правилами дорожнього руху.

Перед початком навчального року працівники автотехнічної інспекції ДАІ перевірили технічний стан шкільних автобусів та побесідували з закріпленими за ними водіями. Інспектори ДАІ обстежили вулиці та дороги на маршрутах руху шкільних автобусів та у місцях прилягання вулично-шляхової мережі до навчальних закладів. Виявлено чимало недоліків, які можуть спричинити аварійні ситуації: майже на 12 тисячах квадратних метрів шляхів зафіксовано ямковість, близько 500 дорожніх знаків не відповідають нормативам, у багатьох місцях немає горизонтальної дорожньої розмітки. Для усунення недоліків працівники ДАІ надіслали 27 приписів і вимог керівникам дорожніх та комунальних служб. Та досі чимало перешкод для нормального руху так і не усунуто. Пояснюють таку ситуацію різними причинами, в основному нестачею коштів.

Так, виготовлення і встановлення попереджувального знака коштує близько 700 гривень. Один метр розмітки — близько 10 гривень, відновити пішохідний перехід — від 700 до 1500 гривень тощо. Фінансує ці роботи місцева влада, а ДАІ лише контролює процес їх встановлення та нанесення. В бюджеті передбачили кошти лише на виготовлення та встановлення нових знаків, а от на утримання та поновлення, скажімо, розмітки в належному вигляді коштів не виділено.

— Але рук не опускаємо, — зауважила Олена Володимирівна, — добиваємося усунення недоліків повторними зверненнями, виступами в ЗМІ, а якщо необхідно, й суворими приписами.

Намагаються виховувати й водіїв. Багатьох із них покарано в адміністративному порядку за те, що не надають перевагу пішоходам на вуличних переходах, під час руху користуються мобільними телефонами.

— Ми часті гості у школах, — розповідає Олена Володимирівна. — Окрім роз’яснювальної роботи, залучаємо дітей до лав ЮІР — юних інспекторів руху, які чимало роблять для популяризації правил дорожнього руху серед школярів, організовують конкурси, інші масові заходи. Вони часто приходять до ДАІ, де ознайомлюються з умовами роботи даівців, технікою, слухають лекції про безпечний рух. Серед юірівців стали традиційними змагання у формі клубу веселих і кмітливих, під час яких вони вчаться краще розуміти ситуацію на дорогах.