Катерина МАЦЕГОРА,
Світлана СКРЯБІНА (
фото)
«Урядовий кур’єр»

Цього разу її організатори вирішили відійти від етнонаціональних забарвлень, екзотичних вкраплень і притаманних смаку західного глядача номерів із дорогими спецефектами. Ретроперспектива — ось родзинка й головний акцент «Цирку нашого дитинства». Під цією назвою прихований стиль виконання номерів 1970-х років. Наївні, однак високоточні та складні номери розтоплюють серця дорослих українців, які згадали дитинство й молодість, запалюють інтерес й азарт у наймолодших глядачів. Не нове, а швидше забуте циркове мистецтво даруватиме радість під куполом до 5 квітня.

Еліта клоунади

Класика забутого жанру - перші.

Музична ексцентрика — це не музична клоунада. В ній виконавець наближений до побутового персонажа: може бути дивакуватим старцем чи флегматиком зі скрипкою у руках. Цього разу сенсація жанру, без перебільшень, — Михайло Значені та Олег Мустіяц. Артисти не працюють у складних образах — для шарму їм потрібен легкий грим, а для ефекту — не багато й не мало — сім музичних інструментів. Ще 20 років тому такі клоуни вважалися елітою у циркових колах.

Лев таки любить цілуватись!

Перші. Вправи з першами — це не що інше, як найдавніший жанр еквілібристики у цирковому мистецтві. Жердини (перші) стали друзями акробатів спочатку в Японії, Індії, на Близькому Сході. Європейська назва жанру в міжнародний лексикон увійшла завдяки Англії. Еволюцію його розвитку в Києві «розповідають» Юлія Стеценко-Ярова та Віктор Яров у номері «Літаючі перші». Таких постановок у нинішньому світі цирку майже нема. Так само добігає кінця історичного розвитку номер-дідуган із велосипедом. Під керівництвом Віталія Кучеренка «Акробати на моноциклі» проявляють безстрашність у трюках та крутих віражах: підтримки, балансування, неймовірні конструкції та віражі в повітрі таки відчутно лоскочуть нерви.

Коли мавпочка стає акробатом зі стажем...

Ролики й жердини

«Акробати на роликах» Ольга та Олександр Амподістови — це артисти оригінального й доволі забутого жанру, які вміють володіти тілом на колесах: запорукою успіху номера стають елегантні танці й ритмічні трюки. Ці артисти в «Цирку нашого дитинства» розмовляють про забуте.

Повертають ракурс у сучасне класичне «Повітряна гімнастка у кільці» Юлії Стеценко, «Еквілібр» Ольги Амподістової, «Веселі пожежники» Олега Рибченка (у комічній формі нагадують найменшим про правила поводження з вогнем).

На кульмінацію вистави претендентів троє: «Дресировані мавпочки» Людмили та Юрія Грошевих, «Екзотична група тварин» (колючі дикобрази, скунси, чорнобурки, лиси, мавпи, поні, лами, камерунські кози, дикий кабан, єноти) й «Дресировані леви та тигри» Юлії та Миколи Козирєвих. Завіса спадає після танго з левицею, стійки тигрів на задніх лапах, стрибків смугастих через палаючі кільця й поцілунку з левом.

Зимовий сезон у Національному цирку так і віє теплом. Переконана, колоритні, різножанрові, насичені змістом номери знайдуть глядачів. Цього разу якісною технікою у рухах не тільки артисти, а й тваринки доводять і навіть, просять: «Нове здобувайте, старого не забувайте!»