Розширене засідання уряду за участі керівників областей охопило спектр проблем, що постають нині перед економікою, соціальною сферою, суспільством. Зокрема про оцінку діяльності місцевої влади й підготовку країни до наступного опалювального сезону, систему субсидій і розрахунків за спожиті енергоносії ми розповідали у минулому номері.

Утім, згаданими темами коло актуальних питань не обмежується. На п’яти наступає новий навчальний рік, і зустріти його, так би мовити, у всеозброєнні — обов’язок не лише батьків школярів, а й відповідних владних структур. Тож про підготовку до 1 вересня звітував перед урядом міністр освіти і науки Сергій Квіт.

Він оприлюднив оптимістичну інформацію про збільшення кількості учнів середніх шкіл. Порівняно з минулою осінню цьогоріч їх буде більше на 38 тисяч, а вперше шкільний поріг переступлять 414 тисяч дітлахів.

На ремонтні роботи в навчальних закладах спрямовано близько 1 мільярда 155 мільйонів гривень. Зводять і готують до будівництва нові навчальні заклади. «Дві школи — в столиці, три — у Київській області, по одній — в Полтавській і Тернопільській областях, і до кінця року чотири школи у Львівській області», — поділився планами міністр.

Профільне відомство провело значну роботу з розвантаження шкільних програм, аби зробити їх цікавішими для школярів. Окрім того, з 1 вересня у навчальних закладах впроваджуватимуть Концепцію національно-патріотичного виховання. За дорученням Прем’єр-міністра збільшено кількість годин для вивчення іноземної мови: з двох до трьох на тиждень у дев’ятих класах і з 3 до 3,5 — у десятих і одинадцятих.

Нарешті міністерство наважилося скасувати 1600 звітних документів у галузі. «На жаль, є випадки, коли на місцевому рівні цю звітність поновлюють», — додав ложку дьогтю Сергій Квіт, порадивши обласним адміністраціям звернути на цю проблему особливу увагу.

Йшлося й про оптимізацію мережі малокомплектних шкіл. Урядовець навів річну вартість підготовки одного учня, яка становить понад 50 тисяч гривень, що економічно не виправдано. За словами міністра, ці кошти можна використати для зміцнення матеріально-технічної, кадрової політики в навчальних закладах областей. «Якісне навчання дітей у малоформатних школах неможливе. Через це учням буде складно вступати до університетів», — передає позицію Сергія Квіта прес-служба Міносвіти.

При цьому він запевнив, що процес оптимізації не стосуватиметься початкових шкіл. Тобто де народилася дитина, там вона й ходитиме до початкової школи.

Крім того, державним бюджетом передбачено кошти на придбання близько 40 автобусів. У Харківській, Вінницькій, Луганській, Черкаській областях уже закуплено 10 таких транспортних засобів. Брак автопарку — це системна проблема, зауважив міністр. Чимало автобусів надали для потреб АТО. «Ми намагаємось закласти кошти в бюджет наступного року для вирішення цього питання», — пояснив Сергій Квіт.

Цікавою виявилася інформація про ліквідацію корупційних схем відбору та друку шкільних підручників. Так, цього року на відкритому онлайн-конкурсі вчителі самі обирали підручники для 4-х і 7-х класів. Завдяки публічності й прозорості конкурсу не подано жодної апеляції. А міністерство розробляє кілька проектів доступу учнів до електронних версій підручників.

Загалом друк навчальних посібників обійшовся державі у 255 мільйонів 307 тисяч гривень. Друга половина коштів має надійти з місцевих бюджетів. «Це можуть бути і субвенції, і кошти місцевих бюджетів. Розроблений міністерством проект постанови дасть змогу виплачувати тим, хто не має заборгованості за субвенціями», — розповів Сергій Квіт.

Він також торкнувся й скорочення мережі вищих навчальних закладів з низьким рівнем якості освіти. Лише торік з різних причин закрито 76 із них. Шляхи були різні: від об’єднання до припинення дії ліцензії.

Підсумовуючи вступну кампанію, урядовець зауважив, що, обираючи вищий навчальний заклад, абітурієнти почали більше цікавитися рівнем якості освіти, яку вони отримають у майбутньому.

У цьому році до вітчизняних університетів вступило 477 тисяч осіб. Прийнято на навчання до вищих навчальних закладів 20 500 випускників шкіл із Луганської та Донецької областей і 963 — із Криму. «Наше завдання — створити сприятливі умови для дітей з окупованих територій. Для цього міністерство готує урядові законодавчі ініціативи», — резюмував Сергій Квіт.