Побачивши на полицях магазинів продукцію Сімферопольського вино-коньячного заводу, не варто думати, що це фальсифікат. Адже це ті самі напої, які раніше виготовляли на підприємстві в Криму, в колисці виноробства — Бахчисараї, а тепер у селищі Щорськ Дніпропетровської області. Незважаючи на відкриття нового виробництва, якість знаних і улюблених багатьма напоїв залишилась незмінно високою.

Як вдалося зберегти виробництво в цих непростих умовах, «Урядовий кур’єр» запитав у генерального директора підприємства Сергія ІВАНОВА.

Генеральний директор ТОВ «Сімферопольський вино-коньячний завод» Сергій ІВАНОВ

Врятувати робочі місця

— Сергію Володимировичу, я правильно розумію, що попри зміну місця розташування виробничих потужностей, продукцію заводу виготовляють із тих самих складових, що й раніше?

— Після подій, які торік відбулись на півострові, ми ухвалили стратегічне рішення — відкрити нові виробничі потужності на материковій Україні. Тож доповнили виробництво новим місцем розташування промислових потужностей, але доклали максимум зусиль, щоб це жодним чином не позначилось на якості продукції. Для цього з Криму вивезли всі коньячні спирти. А це — основний інгредієнт для благородного напою. Щодо горілки, то ми й раніше виготовляли її з етилового пшеничного спирту (клас люкс), який закуповували на українських підприємствах.

— Дехто зі споживачів, коли бачить у графі «виробник» назву підприємства «Сімферопольський вино-коньячний завод», підозрює, що це однозначно фальсифікат...

— У жодному разі. Я вже казав: єдине, що змінилось, — місце розташування виробничих потужностей. Важливо, що переїхали ми в приміщення, де ще за радянських часів виготовляли лікеро-горілчану продукцію, потім воно довго стояло пусткою, а ми його знайшли і відбудували.

Маю визнати, що події минулого року змусили багатьох виробників вивезти свої потужності з Криму. Якщо ми говоримо про лікеро-горілчаний асортимент, то чимало підприємств почали випускати продукцію на заводах конкурентів. Ми не пішли цим шляхом, обрали більш складний — запустили власні нові виробничі потужності. І жодного разу не пошкодували про це, адже змогли створити нові робочі місця. Таким чином лінії розливу працюють, готова продукція йде до покупців, а це означає, що ми платимо податки до бюджету й у такий спосіб допомагаємо країні вижити й зберегти свою незалежність у цей непростий час. Щодо платежів до бюджету, то в першому кварталі цього року ми перевищили показники аналогічного періоду 2014 року.

— Чому вирішили переїхати саме на Дніпропетровщину?

— Ще 2007 року, коли створювали «Сімферопольський вино-коньячний завод», підприємство зареєстрували саме в Дніпропетровській області. І навіть коли наше виробництво працювало в Криму, ми й тоді отримували марки акцизного податку саме там і сплачували податки в обласний бюджет Дніпропетровщини. У 2007-му вирішили розмістити виробничі потужності в Бахчисарайському районі, оскільки саме цю територію вважають чи не найкращою для вирощування винограду, який потрібен для виготовлення коньячних спиртів. Тепер, на жаль, на півострові довелось законсервувати потужності. Ми зосередили усі сили на розвитку нового виробничого майданчика.

Завдяки запуску нових потужностей готова продукція йде до споживачів, а податки до бюджету. Фото Укрiнформу

— Деякі споживачі нарікають, що на українському ринку справді дуже багато продукції, якість якої залишає бажати кращого. Як відрізнити справжній коньяк від фальсифікату?

— Інформація, що наш ринок заполонив фальсифікат, не відповідає дійсності. Так само як і те, що вино виготовляють із порошку. Вже, мабуть, років 20 ніхто не бачив порошкового вина. Адже відповідні державні органи стежать, щоб на ринок не потрапляла небезпечна продукція. Хоч раніше вона траплялася на ринку — тоді її виготовляли в підпільних цехах.

Відродити старовинні рецептури

— Побутує думка, що криза — це час для нових можливостей.

— Так, це правда. Оскільки імпортні напої нині коштують дуже дорого, ми вирішили запустити виробництво бюджетної продукції нового напряму. Її вартість нижча, ніж іноземні аналоги. Але за смаковими якостями вона нічим не поступається імпорту. Також наші фахівці під керівництвом головного технолога відновили кілька старовинних рецептур міцних напоїв.

Ще одна новинка підприємства — дамський коньяк. Цей напій в Україні виготовляють лише у нас. Технолог заводу завдяки своєму нестандартному мисленню й підходу до роботи вирішив поекспериментувати й розробити рецептуру напою, який якнайкраще припав би до смаку саме прекрасній половині людства. Ідея всім дуже сподобалась. Витончений напій має неповторний м’який смак та аромат. І хоч його продаж стартував лише в березні, він уже зумів знайти своїх поціновувачів і посів гідне місце на ринку.

— Деяким рецептам понад сотні років. Звідки вони у вас?

— На нашому підприємстві працює молодий, але дуже талановитий головний технолог, який багато часу проводить в архівах, бібліотеках і буквально по крихтах відроджує рецепти. Він добре розуміє, що ми хочемо виготовляти справді якісну ексклюзивну продукцію. Адже відомо, що старовинні українські напої славились чи не на весь світ.

— Хто стежить за якістю продукції?

— Наша продукція сертифікована за стандартами ІSО та HACCP. Також маємо відповідні висновки, що засвідчують якість нашої продукції, видані Держстандартом України. До того ж на підприємстві працює власна акредитована лабораторія, де досліджують весь виробничий цикл — від сировини до готової продукції. Раз на два місяці проводимо закриті дегустації за участі споживачів, щоразу шукаємо інших, щоб уникнути упередженості й у такий спосіб проаналізувати органолептичні показники (зовнішній вигляд, смак, консистенцію, колір, аромат).

— Які труднощі нині доводиться долати?

— Головна проблема — дефіцит оборотних коштів. Через відтік депозитних вкладів населення банки повністю перестали кредитувати підприємства. А іноземні фінансові установи взагалі припинили кредитні програми. Це істотна перепона для подальшого розвитку. А ще, звісно, — зменшення попиту на алкогольну продукцію через здорожчання складових і зниження купівельної спроможності людей. Це ті аспекти, на які, на жаль, ми не можемо вплинути.

— Виробництво продукції — це не лише сировина, а й передовсім фахівці. Чи переїжджали разом з підприємством працівники?

— Звісно. Такий швидкий запуск нового виробництва (а ми це змогли зробити буквально за два місяці) став можливим завдяки нашим співробітникам, з якими працюємо пліч-о-пліч із 2007 року. Разом з виробничими потужностями переїхав топ-менеджмент, техніки й інші спеціалісти. З цими фахівцями ми успішно здолали кризу 2008 року. Впевнений, що так само здолаємо проблеми, які виникли в економіці країни у 2014-му.

Запускаючи виробництво, запросили й нових фахівців, яких, зауважу, знайти непросто. Адже в Україні спостерігається дефіцит кадрів. Зараз знайти фрезерувальника, оператора машинних механізмів майже неможливо. Тож зазвичай ми навчаємо фахівців самотужки. Для цього спочатку на практику приймаємо студентів з деяких дніпропетровських вищих навчальних закладів, потім найбільш тямущим пропонуємо роботу. А ще я займаюся науковою роботою, тож розумію, які недоліки є у взаємодії вишів і реального сектору економіки. Тому використовую оптимальну модель такої взаємодії.

— Які маєте плани на майбутнє?

— Передовсім хочемо освоїти європейський ринок та розширити асортимент, щоб виготовляти не лише коньяки та горілку, а й вина (тихі та ігристі). А також продовжувати розвивати й відроджувати давно забуті старовинні рецептури.

Ірина ПОЛІЩУК,
«Урядовий кур’єр»

ДОСЬЄ «УК»

Сергій ІВАНОВ. Народився 1979 року в м. Дніпропетровську. У 2001-му закінчив економічний факультет Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. В 2011 році закінчив Юридичну академію МВС і отримав кваліфікацію правника. У 2012 році отримав науковий ступінь «Доктор економічних наук», а у 2014 році — вчене звання «Професор». Із 2007-го і дотепер — генеральний директор і співвласник ТОВ «Сімферопольський вино-коньячний завод».

ДО РЕЧІ

Цікавились якістю продукції ТОВ «Сімферопольський вино-коньячний завод» фахівці ГО «Київський міськобласний центр захисту прав споживачів, якості й безпеки продукції». Як зазначає голова цієї громадської організації Сергій Пономаренко, під час рейдів, які проводили у вітчизняних торговельних мережах, наші експерти звернули увагу на продукцію одного відомого заводу. Адже в маркуванні в графі «місце виробництва» вказувалось — АР Крим. Оскільки нині на українському ринку не може бути представлена продукція з півострова, наші фахівці почали з’ясовувати, чи це не фальсифікат. Тим паче, що деякі ЗМІ заочно звинуватили цю продукцію в тому, що це підробка. В результаті дізналися, що продукція оригінальна, але виготовляють її не на півострові, а на материковій частині України. А непорозуміння сталось через зміну місця розташування заводу (минулого року завод переїхав із Криму на Дніпропетровщину). Оскільки етикетки друкували ще тоді, коли завод перебував на півострові, то навіть після зміни розташування виробництва певний час використовували старі етикетки. Саме це і ввело в оману деяких споживачів.

Нині ситуацію виправили: на контретикетці пляшки серед іншої обов’язкової інформації про продукт поряд із датою розливу є буквене позначення «Д», що вказує на місце розливу: селище Щорськ, Криничанський район, Дніпропетровська область.

Таким чином Сергій Пономаренко переконує, що продукція ТОВ «Сімферопольський вино-коньячний завод» відповідає всім стандартам виробництва алкогольних напоїв, які передбачені законодавством України.