В  Україні щороку 40 тисяч людей зазнають різноманітних травм на дорогах. Експерти стверджують, що більшість аварій стається через порушення Правил дорожнього руху не тільки водіями, а й пішоходами. Як поліпшити ситуацію на дорогах, вирішували учасники загальнонаціонального Форуму з безпеки дорожнього руху.

За основу —  європейські стандарти

На форумі розглядали, зокрема, такі питання, як удосконалення законодавства, створення Координаційної ради громадських організацій, які працюють у сфері безпеки дорожнього руху, покращення медичного забезпечення водіїв тощо.

«Ми підготували законопроект, який буде представлено для широкого громадського обговорення», — зазначив перший заступник начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергій Будник. На його думку, найвагоміший внесок щодо питань безпеки дорожнього руху можуть зробити засоби масової інформації — шляхом профілактичної роботи серед учасників дорожнього руху, як водіїв, так і пішоходів.

Розглядаючи проблеми на дорогах України, експерти звертали увагу на те, як із такими проблемами боролися в країнах Європи, насамперед у Німеччині, Австрії, Франції, та пропонували цей досвід враховувати.

За словами правозахисника Володимира Караваєва, нова редакція закону про дорожній рух — результат праці багатьох людей, вона з’явиться на офіційному сайті департаменту ДАІ після форуму. Сам Закон «Про дорожній рух» діє з 16 липня 1993 року. Зміни до нього вносили 28 разів. Зараз він знову потребує модернізації й реструктуризації. Караваєв підкреслив, що ПДР мають стати частиною закону. Назву ж пропонують замінити на Закон «Про дорожній рух і його безпеку». Крім того, на його думку, слід внести зміни до структури Правил дорожнього руху. А один з основних принципів взаємовідносин між учасниками дорожнього руху доповнити словами: «... який виконує вимоги Правил дорожнього руху».

Поведінка пішоходів на дорозі нерідко спричиняє ДТП. Фото Володимира ЗAЇКИ

Крім цього, запропоновано й істотніші зміни. Зокрема, введено термін «агресивне водіння». Це поведінка водія, яка створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху або провокує їх на нестандартну поведінку, тобто різке гальмування або маневрування, неоднозначна або часта зміна смуги руху, умисне порушення допустимого інтервалу, перешкода обгону, безпідставне використання звукових сигналів, використання образливих вигуків або жестів.

Також буде введено терміни «денні ходові вогні», «управління транспортним засобом», «тихохідний транспортний засіб» тощо.

Відповідальність розділять  порівну

Без уваги не залишилась і поведінка пішоходів на дорогах, які досить часто стають причиною ДТП. Тому на форумі було запропоновано визначити їхні обов’язки на дорогах, з якими вони мають бути ознайомлені, зокрема заборонити пішоходам користуватися навушниками й розмовляти по мобільному телефону, коли вони переходять дорогу. Відповідальність мають нести не тільки водії, а й пішоходи.

На секції з питань медичного забезпечення розглядали питання щодо роботи системи екстреної медичної допомоги, отримання водіями необхідних знань про надання медичної допомоги, а також проведення заходів з метою позачергових оглядів водіїв.

Після висловлення усіх пропозицій ухвалили Резолюцію загальнонаціонального Форуму з безпеки дорожнього руху, яку буде подано Верховній Раді, Кабінету Міністрів, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури та громадським організаціям. 

Марина ШАШКОВА
для «Урядового кур’єра»