Саме із середини вересня комунальники пришлють киянам нові платіжки незвичного розміру. Замість звичної вузької смужки паперу це буде аркуш формату А-4. Це пов’язано з тим, що нині запроваджуються нові відносини між споживачами та надавачами послуг — перехід на прямі договори, отже, і нова форма єдиного рахунку за житлово-комунальні та інші послуги.

— У цьому контексті дуже важливо захистити інтереси мешканців та створити оптимальні умови взаємодії з виконавцями комунальних послуг, якими законодавчо визначені тепло- та водопостачальні підприємства, — розповів під час прес-конференції заступник голови КМДА Петро Пантелєєв.

Нова платіжка складатиметься із п’яти блоків, у кожному з яких чітко визначено вид послуги та підприємство, яке її надає: утримання будинків та прилеглої території, газопостачання, холодне водопостачання та водовідведення, а також гаряче водопостачання та водовідведення.

Як поінформував заступник директора КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Андрій Щербина, якщо у квартирі немає лічильників, то в платіжці буде вказано обсяг спожитої послуги, тариф, суму, яку треба сплатити за послугу. А для квартир, у яких є лічильники, у відповідні блоки платіжки можна вносити дані приладів обліку: поточні, попередні та різниця. Суми в усіх блоках додаються і виводиться загальна сума, яку треба сплатити. До речі, оскільки кияни отримають платіжки з певним запізненням, то чиновники обіцяють вирішити питання щодо застосування тарифів до 20 числа, якщо людина розрахується за «комуналку» до кінця місяця.

Такий вигляд матиме нова платіжка

На звороті нової платіжки буде вміщено детальну інформацію про те, як вносити дані і як підсумовувати. Якщо ж щось буде не зрозуміло, додаткову інформацію можна отримати  на сайтах КМДА, КП «ГІОЦ» чи зателефонувавши за відомим всім киянам номером Контактного центру Києва 15-51.

До речі, якщо мешканець квартири має борг за житлово-комунальні послуги, у новій платіжці його також буде відображено у спеціальному полі «Сплата боргу». Якщо людина хоче заплатити за певну послугу авансом, може скористатися спеціальним полем «Додатково сплачую». Якщо ж є переплата за послуги ЖКГ, у полі «до сплати» вказується сума зі знаком мінус за відповідну послугу, але не більша самої суми, яка нарахована за певний місяць. Залишок переплати можна буде використати у наступному місяці.

До речі, посадовці переконують, що тим, кому влітку зайво нарахували суми за ненадану послугу з гарячого водопостачання, проведуть відповідний перерахунок і ніхто зайвого не платитиме.

І, звичайно ж, людям, які мають право на отримання житлових субсидій чи компенсацій, не варто забувати користуватися ним. Нині, як повідомив директор департаменту соціальної політики КМДА Сергій Бичков, уже 36 тисяч родин у столиці отримують субсидії.

До речі, цього року на киян чекає ще одне нововведення: вартість послуг теплопостачання відрізнятиметься в різних куточках столиці. Як розповів начальник управління цінової політики департаменту економіки та інвестицій КМДА Василь Яструбинський, нині нарахування оплати за централізоване опалення припинено навіть тим, чиї будинки не обладнані лічильниками тепла і мешканцям яких зазвичай «розтягували» на весь рік оплату за спожите взимку тепло. Тепер же нарахування за тепло розпочнеться з початком опалювального сезону.

Підраховано, що гігакалорія тепла, яке відпускає Київенерго, становить 375 гривень 35 копійок, а гігакалорія від Дарницької ТЕЦ — 353 гривні 67 копійок. Різниця неістотна, але є. Тож оплата за квадратний метр опалюваної площі становитиме 9 гривень 22 копійки від Київенерго і 9 гривень 36 копійок від Дарницької ТЕЦ. Ці два теплопостачальники охоплюють майже 90% київських будинків. Однак у столиці є невеликі котельні, індивідуальні теплопункти, де остаточно вартість тепла ще не визначено. Однак, зауважують посадовці, там теж різниця буде невеликою.

До речі. У жовтні у столиці запрацює додатковий телефонний сервіс 15-57 — саме з питань житлово-комунального господарства. За цим номером працюватимуть оператори, які прийматимуть звернення киян щодо утримання житлового фонду, постачання тепла та води тощо. Звичний телефон Контактного центру 15-51 також діятиме.