Автодорожнє господарство в Україні повинно розвиватися в умовах здорової конкуренції. Саме так учора розпочав брифінг міністр інфраструктури Андрій Пивоварський. За його словами, докорінної реформи зазнає Укравтодор, а якість його робіт, тобто автомобільних шляхів, перевірятимуть незалежні всесвітньо відомі консалтингові компанії.

«Ми вже  запустили пілотний проект щодо незалежного контролю  якості доріг на Київщині. Для такої оцінки залучили відому австрійську компанію IC consulting. На цьому проекті плануємо «відкатати» методологію незалежної оцінки. Вартість його коливатиметься від 300 до 500 тисяч доларів, а кошти надаватиме Світовий банк», — поінформував він.

Можливо, що контроль якості автошляхів відомими консалтинговими компаніями кардинально їх поліпшить. Фото Володимира ЗAЇКИ

За словами міністра, з осені такий проект планують розповсюдити на всій території України. Для цього підберуть ще  2—3 консалтингові компанії.

Основна мета таких перевірок — дізнатися, наскільки ефективно використовують кошти та матеріали на так звані ямкові ремонти, якими славиться наша країна.

«Іноземці не розуміють, що таке ямковий ремонт, адже на Заході його не роблять. Там ремонтують шляхи великими смугами, проте дуже якісно. Консалтингові компанії випадково підберуть 100—200 ділянок автошляхів, де і проводитимуть технічні перевірки, куди входитиме якість матеріалів, з яких побудовано дороги», — каже  Андрій Пивоварський.

Міністр також висловив солідарність щодо занепокоєння експертів та журналістів із приводу руйнування українських автомобільних шляхів вантажним транспортом. На його думку, таке питання треба вирішити раз і назавжди: започаткувати масовану систему контролю вантажу.

«Часто спілкуюся на цю тему із представниками компаній-перевізників та далекобійниками. Вони все розуміють, адже за кордоном, якщо ти перевищив норму за вагою вантажу, повинен сплачувати великі штрафи — до 10 тисяч доларів. Тому нам цю хибну систему, яка складалася всередині країни роками, треба ламати», — сказав міністр.

Він також повідомив, що Світовий банк надав 400 мільйонів доларів на добудову автошляху Полтава — Харків. А ще зазначив, що в Україні є сенс будувати бетонні автошляхи — у нас працює чимало виробництв цього матеріалу. А собівартість бетонних шляхів на 30—40% менша, ніж асфальтових. Пояснюють це тим, що бітум як головна складова у ціні асфальтових доріг, ми закуповуємо за кордоном, а він дорогий. Чого не скажеш про бетон — український і порівняно дешевий. Проте міністр інфраструктури вважає, що бетонні дороги можна споруджувати лише з нуля або коли старі шляхи дощенту зруйновано.