Неприємно, коли реклама перериває перегляд улюбленого фільму, цікавої передачі, а тепер ще й випуску новин. Але цей 45-секундний відеоролик, у якому маленьке дівча чистим, невинним голосом співає Гімн України, — хочеться дивитися знову і знову. Бо за душу бере та готовність дитини положити душу й тіло за нашу свободу, навіть за умови, що вона, можливо, й не зовсім розуміє значення цих слів. Але дитина напевне чула їх від когось і бачила, з якою гордістю співали Гімн дорослі. Тому у дівчинки самовільно вирвалися такі значимі для українців слова, щойно у слухавці замість дзвінка пролунали перші ноти урочистої мелодії нашої держави.

Як на мене, сюжет відеоролика не потрібно було вигадувати, бо його підказало саме життя. А ось показати патріотичний порив дитини в 45-секундному відео могла лише людина-патріот.

Голова правління АКБ «ПриватБанк» Олександр Дубілет

«Універсальна» — наша, рідна

Саме такі українці-патріоти працюють нині у ПриватБанку. Тож не дивно, що їм спало на думку випустити унікальні платіжні карти з патріотичною символікою для всіх, хто любить Україну. В обігу їх уже понад 300 тисяч. І клієнти банку ще й ще воліють мати «Універсальну» карту кольору національного прапора, яку нині вважають не даниною моді, а гордістю за приналежність до української нації.

— Для жителів Дніпропетровська, — продовжує думку голова правління АКБ «ПриватБанк» Олександр Дубілет, — гасло «Слава Україні — Героям слава» — це поклик душі. Прифронтова область робить чимало, аби слава України примножувалася, а героїв поважали в кожному домі. Тому ПриватБанк, підхопивши це гасло, безкоштовно видає клієнтам в усіх своїх відділеннях такі карти. Ми розраховуємо, що їхні власники активно користуватимуться цим новим платіжним трендом.

ПриватБанк є сьогодні візитівкою Дніпропетровська. Фото з сайту wikipedia.org

Фінансові ініціативи

До речі, ПриватБанк показує іншим фінустановам приклад ініціатив, що перетворюються у справжні соціальні та патріотичні проекти. Приміром, з 1 червня по 1 вересня 2014 року в Україні тривала акція «Тримай 5!» Усім своїм клієнтам — власникам зар?платних карт (а таких на той час було понад 4,5 мільйона осіб) ПриватБанк пообіцяв повернути 5% суми покупок із зарплати, зроблених на території України, за кордоном, а також в Інтернеті. Близько 700 тисяч українців взяли участь у цій акції. Причому в останній місяць літа активність громадян значно зросла. Бо банк насправді додавав до зарплат українців за покупки через рахунок «Бонус Плюс» реальні суми: за три місяці це понад 12 мільйонів гривень. Подібна акція для пенсіонерів (але вже не 5, а 10%) тривала паралельно і на сході України.

— Окрім того, що власникам карт банк повертав гроші за покупки, ми цією акцією ще й активізували безготівковий розрахунок українців у торговельних точках, — коментує Олександр Валерійович. — У наш складний та неспокійний час це вберегло багатьох громадян від неприємностей: не потрібно було ризикувати власним життям та здоров’ям, знімаючи гроші в банкоматах. Усі популярні в Україні продуктові та інші торговельні підприємства обслуговували покупців без комісії через POS-термінaли — пристрої для зчитування платіжних карт (за розвитком мережі POS-термінaлів ПриватБанк лідер в Україні. — Авт.). У вітчизняних торговельних точках таких пристроїв працює нині близько 130 тисяч. До кінця року ми плануємо розширити цю мережу до 140 тисяч. Додам, що в кожному другому магазині з POS-термінaлом під час розрахунку картою можна отримати бонус до 20% вартості покупки, а в кожному четвертому — розрахуватися за товар за допомогою програми безвідсоткового кредиту.

За даними прес-служби ПриватБанку, наші співвітчизники щомісяця оплачують картками покупки в торговельній мережі на суму понад 4 мільярди гривень. При цьому безготівковий розрахунок за товари і послуги через POS-термінaли з початку року зріс на 23%. У ПриватБанку зауважують, що 55% таких розрахунків — це покупки в продуктових магазинах та супермаркетах (за останній рік вони зросли з 1,3 до 1,7 мільярда гривень), 10% — на автозаправних станціях, 9% — у магазинах одягу та взуття. Активно використовують безготівковий розрахунок українці, купуючи побутову техніку (8%), ліки (6%), обіди та вечері в кафе і ресторанах (4%).

Найбільшу фінансову активність виявляє молодь. Фото з сайту expres.ua

Допомога фронту

Мені часто доводиться їздити в Дніпропетровськ. Порівнюючи область з іншими регіонами, можу сказати: за останні півроку місцеві жителі стали чи не одними з найпатріотичніших в Україні. Тут дуже потужний волонтерський та благодійний рух — регіон допомагає фронту грішми, добровольцями, зброєю, амуніцією, першим приймає на лікування поранених з передової, тримає міцну оборону не лише населених пунктів Дніпропетровщини, а й сусідньої Запорізької області. ПриватБанк також бере в цьому активну участь.

— У нас триває всеукраїнська кампанія зі збору коштів для армії, — продовжує голова правління фінустанови. — Станом на 11 листопада ми зібрали понад 11 мільйонів гривень, з яких 5,07 мільйона витратили на засоби захисту вояків, пристрої спостереження, обмундирування. Тож відправили на фронт понад 650 бронежилетів, 15 тепловізорів, 30 касок, понад 250 камуфляжних комплектів, продуктів харчування на 68 тисяч гривень тощо. Найбільше пожертвувань надійшло з Києва, Дніпропетровська і Львова від вчителів, працівників торгівлі, медиків. Гроші для армії надсилали пенсіонери (13,8%), навіть безробітні (15%). Були пожертвування з Луганської (18 тисяч гривень), Донецької (42 тисячі гривень) областей та Криму (7 тисяч гривень).

Розповів Олександр Дубілет і про «кредитні канікули» для військових та мобілізованих вояків АТО, яким ПриватБанк не лише побажав повернутися додому з перемогою, а й припинив нараховувати з 18 березня 2014 року відсотки за кредитами та штрафами за несвоєчасне погашення позичок. Це ж саме стосувалося й 200 тисяч клієнтів фінансової установи, які проживають у зоні бойових дій і не могли фізично виконувати свої платіжні зобов’язання. Для тих українців, які загинули на сході, банк анулював у повному обсязі всю заборгованість.

Окрім того, ПриватБанк та оператор мобільного зв’язку PEOPLEnet подовжили до 1 грудня 2014 року народну ініціативу, в рамках якої українці можуть передати непотрібні CDMA-телефони нашим воякам у зоні АТО. Усі відділення банку приймали гаджети від громадян навіть з непрацюючими акумуляторами та без зарядних пристроїв. PEOPLEnet встановив на такі апарати безкоштовний зв’язок. За час дії акції ПриватБанк зібрав та передав у зону АТО понад 11 тисяч телефонних апаратів з безкоштовним зв’язком. Причому, окрім переваг останнього, розмови всередині мережі стандарту CDMA, як стверджують фахівці, менш підпадають під зовнішнє втручання, оскільки CDMA-зв’язок має вищий ступінь захисту, ніж стандарт GSM.

Від школярів до пенсіонерів

А ще ПриватБанк робить добру справу, навчаючи українців фінансовій грамотності. І немає значення — школярі це чи пенсіонери. Для кожної вікової категорії у банку існує своя програма, але, звісно, більшу зацікавленість до такого навчання виявляють діти. Для них «банківські уроки» — це і нові знання, і добра гра.

У багатьох навчальних закладах школярі вже мають власні банківські картки. Для дітей вони — своєрідна перепустка до школи: учні за допомогою цих карток реєструються в електронному журналі. Батьки задоволені, адже вони можуть проконтролювати, чи на уроці син або дочка, чи десь прогуляли заняття. Прийшов ПриватБанк і до шкільних їдалень: за бажанням навчального закладу фінансова установа встановлює в них термінали, в яких учні безготівково розраховуються за харчування. А старших учнів ПриватБанк привчає до самостійних фінансових витрат. Батьки замовляють для своїх чад так звані юніорські карти, за допомогою яких діти можуть купувати товари в магазині.

— Ці програми готують молодь до самостійного життя, — резюмує Олександр Дубілет. — Вона стає впевненішою, правильно реагує на проблемні ситуації. Підлітки зберігають спокій за тих обставин, коли деякі дорослі впадають у паніку, коли виникають форс-мажорні обставини. Приміром, наприкінці лютого, коли в країні виникла критична фінансова ситуація, дехто з наших клієнтів поспішив розірвати договори за вкладами. Ми пояснили їм, що робити цього не слід, і запропонували впродовж місяця повернутися до послуг банку, щоб отримувати, як і раніше, свої відсотки. Невдовзі паніка вщухла, і вкладники, які дослухалися до наших порад, знову прийшли в банк. Ми їм почали виплачувати відсотки: на початок осені такі клієнти отримали понад 3,2 мільйона гривень.

Ось так день за днем АКБ «ПриватБанк» набирає фінансових обертів. І, звісно ж, продовжує пропонувати своїм клієнтам нові послуги. На початку осені банк запустив нову безпроцентну позику оплати покупки частинами. За бажанням власника суму розбивають на певні помісячні частки. Всього на два роки може бути до 25 платежів. Клієнти банку тепер мають змогу економити свої кошти. За час дії акції «оплатою частинами» скористалися 700 тисяч українців. Вони придбали товари в торговельних мережах на суму 175 мільйонів гривень.