Інформацію про введення нових номерних знаків активно обговорюють українці й експерти. Відмінність старих від нових у тому, що жовто-блакитний фон у кутку номера замінять на синій, а на місці герба буде прапор. На думку ДАІ, таким чином зовнішній вигляд номера наблизиться до європейських стандартів. Щоправда, деякі експерти припускають, що це не що інше, як чергова можливість комусь непогано заробити.

Дорожня демократія

Щоб у подальшому не виникало хибних тверджень, начальник департаменту ДАІ МВС України Анатолій Сіренко роз’яснив ситуацію. На його переконання, патентом на державні номерні знаки має володіти лише держава. І в жодному разі цього документа не має бути у приватних осіб чи державних підприємства з іноземними інвестиціями. «Невдовзі ми зможемо продемонструвати всім патент, який належатиме тільки державі в особі МВС», — зазначив Анатолій Сіренко.

14 жовтня цього року департамент ДАІ віддав у відповідну службу необхідні документи на отримання цього патента, і вже до кінця листопада він буде готовий. Тож держава отримає патент, а виготовлятимуть номерні знаки компанії, яких може бути на ринку 10, а то й 20.

— Водії зможуть самостійно обирати, у кого саме замовляти номерні знаки, — наголошує Анатолій Сіренко. — Візьмемо до прикладу столицю. Людина приходить у Києві в місцеве МРЕВ, реєструє там своє авто за спрощеною процедурою, як це роблять у європейських країнах. І тут-таки водій може замовити номерні знаки. Проте це не обов’язково, адже він може їх замовити й в іншій фірмі, що розташована деінде. Але обиратиме людина саме з переліку запропонованих фірм. Нагадаю: їх буде значна кількість. І такий підхід суттєво відрізнятиметься від того, що ми маємо тепер, коли цей патент належить державному підприємству. І ніхто вам не скаже правду, яка саме частка цього підприємства належить державі, а яка — ще комусь.

Анатолій Сіренко зазначив, що він прихильник повернення фото- та відеофіксації порушень Правил дорожнього руху. На його думку, це забезпечить незворотність покарання за вчинення протиправних дій незалежно від того, хто за кермом: генерал, депутат тощо. «Просто правила не потрібно порушувати, а якщо вже подібне сталося, тоді варто платити на рівні з усіма учасниками дорожнього руху», — упевнений Анатолій Сіренко.

У кого виготовляти номерні знаки, водії обиратимуть із запропонованого переліку фірм. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Зима знову підкралась непомітно

Невдовзі настане зима. Чи готові наші дороги до її випробувань? Чи знову після першого ж снігопаду з’ясується, що наші служби про прихід зими дізналися раптом? Щоб дізнатися про реальний стан справ на дорогах, з 15 вересня по 12 жовтня департамент ДАІ МВС організував і зробив осінній комісійний огляд доріг. До нього долучилися представники Укравтодору, Укртрансінспекції, місцевих органів влади, комунальних і залізничних організацій.

З’ясувалося, що дорожньо-комунальні організації до роботи в зимовий період підготовлені не повністю. Найбільш критична ситуація у Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Кіровоградській, Луганській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій та Чернівецькій областях.

У середньому по країні дорожні організації заготовили менше половини необхідної кількості протиожеледних та фракційних матеріалів. А в Луганській, Одеській, Рівненській та Тернопільській областях — лише п’ята частина потреби.

Складна ситуація і з запасами паливно-мастильних матеріалів. Майже у всіх дорожніх організаціях нема необхідного десятиденного запасу пального. У дорожніх організаціях багатьох областей наявного палива вистачить лише на перші дні роботи снігоочисної та посипальної техніки.

Викликає занепокоєння у працівників ДАІ і стан спеціальної дорожньої техніки. Так, у Волинській області несправні приблизно 60% розподільників піщано-сольової суміші, в Київській та Чернівецькій — понад 50%, Одеській, Рівненській, Тернопільській та Хмельницькій — майже 35%.

— Готовність наших доріг до зими залишає бажати кращого, — зауважує Анатолій Сіренко. — Однак попри важку ситуацію в країні, ми маємо бути готовими до складних погодних умов, над чим і працюємо. Зокрема, за результатами огляду 1053 керівників притягнуто до адміністративної відповідальності. На усунення виявлених недоліків видано 1155 приписів.

Українцям залишається сподіватися, що цьогорічна зима не стане неприємним сюрпризом, як це було позаторік.